02 de febrer 2022

Avenc de l'Arlà. Albinyana 27.01.2022 (1).

Algunes visites anteriors

4 de setembre de 1858
S'hi va baixar per tal de recuperar el cadàver d'una persona que va ser assassinada i llençada a l'interior de la cavitat.

3 de setembre de 1933
Andorrà, Closas, Espanyol, Garí, Morell, Reixach i Semir, juntament amb Lluís Porta i germans realitzen l'exploració de la cavitat.

22.01.2015 Juli Serrano  i Montse Roca (text) Fotos: Joaquima Bote, Montse Amoros i Juli Serrano

espeleobloc: L'avenc de l'Arlà (1)

espeleobloc: L'avenc de l'Arlà (2)

09.04.2015 Ricard Alsina, Dolors Boter, Pere Cantons, José Hidalgo, Jaume Julià, Lluïsa Mengual, Josep Pastor + Martí, Jordi Perera, Josu Riezu, Toni Robert i « Víctor »

espeleobloc: Avenc de l’Arlà (1)

espeleobloc: Avenc de l'Arlà (2)

espeleobloc: Avenc de l'Arlà (3)

12.11.2016 Joan Ramia, Daniel Gascón, Josep Pastor, Jordi Orpella, JoséL. Puerta,  Exploren la nova sala que denomine de l’Home Incognit.

GES GARRAF : Nova Sala a l'Avenc de l'Arlà (ges-garraf.blogspot.com)

La darrera visita

27.01.2022 Novament visitem aquesta concorreguda cavitat. En aquesta ocasió hi anem: Dolors, Estrella, José, Jaume, Jordi, Mari, Pere C., Pere P., Rafa, Toni i "Víctor".

Situació i accés

Situats al nucli de Les Peces (Albinyana), pel carrer de Sant Antoni, aribem a una pista que seguim fins un dipòsit d'aigua; en acabar-se la pista seguim per un sender que en uns 300 metres puja paral.lel al Fondo de l’Arlà i per sobre de la pedrera, fins un turó proper (cota 257 metres), des d'ací el sender baixa en direcció O, per la banda dreta hidrogràfica d'un incipient torrent, on a uns 100 m de recorregut trobarem la cavitat, molt visible ja que de dins de la boca i neix una figuera.

Descripció

Des de la figuera d’entrada es baixa un pouet de 4 metres (que algú va desgrimpar), segueixen uns ressalts que condueixen a una sala caòtica amb dues saletes laterals.

Al fons d'aquest primer tram s'obre un forat estret entre blocs que dóna accés a la part vertical de la cavitat. Aquí s’obren dues continuacions:

1.- El Passamà. Seguint la capçalera del pou s’accedeix a la sala penjada, d’uns 10m de longitud força concrecionada.

2.- El Pou. En la darrera visita amb una corda de 40m no vam poder arribar al fons per uns tres metres. Es tracta d’una vertical en forma de diaclasa de menys d’un metre d’amplada i fins deu de longitud, presenta múltiples replans, estrenyent-se en l’últim tram final per a accedir en el seu fons a una galeria final d’uns 20m.

Continua en l'apunt següent...